• Home
  • Candidates
  • Clients
  • Offshore
  • International
  • Executive Search

Russia The Facts

  • Full name: Russian Federation
  • Population: 142.5 million (UN, 2007)
  • Capital: Moscow
  • Area: 17 million sq km (6.6 million sq miles)
  • Major language: Russian
  • Major religions: Christianity, Islam
  • Life expectancy: 59 years (men), 73 years (women) (UN)
  • Monetary unit: 1 rouble = 100 kopecks
  • Main exports: Oil and oil products, natural gas, wood and wood products, metals, chemicals, weapons and military equipment
  • GNI per capita: US $4,460 (World Bank, 2006)
  • Internet domain: .ru
  • International dialling code: +7
  • President: Dmitry Medvedev
  • Prime Minister: Vladimir Vladimirovich Putin
  • The press
    • Komsomolskaya Pravda - mass circulation, left-leaning daily, controlled by energy group YeSN
    • Kommersant - daily, business-orientated, controlled by steel tycoon Alisher Usmanov
    • Moskovsky Komsomolets - popular privately-owned Moscow daily
    • Izvestia - popular daily, owned by state-run gas monopoly Gazprom
    • Rossiyskaya Gazeta - government-owned daily
    • Nezavisimaya Gazeta - influential privately-owned daily
    • Trud - left-leaning daily, owned by Promsvyazbank
    • Argumenty i Fakty - popular weekly, owned by Promsvyazbank
    • Novaya Gazeta - twice-weekly, known for its investigative journalism; English-language pages
    • The Moscow Times - English-language daily
    • The Moscow News - English-language weekly
  • Television
    • Russia TV Channel - national network, run by state-owned Russian State Television and Radio Broadcasting Company (VGTRK)
    • Channel One - national network, 51% owned by state, 49% by private shareholders
    • NTV - national network, owned by state-run Gazprom
    • Centre TV - owned by Moscow city government
    • Ren TV - Moscow-based commercial station with strong regional network
    • Russia Today - state-funded, international English-language news channel, via satellite
  • Radio
    • Radio Russia - national network run by state-owned Russian State Television and
    • Radio Broadcasting Company (VGTRK)
    • Ekho Moskvy - editorially-independent station, majority owned by state-run Gazprom
    • Radio Mayak - state-run national network
    • Russkoye Radio - major private network, music-based
    • Voice of Russia - state-run external service, broadcasts in English and other languages
  • Links

Job Search

 

 

 

 

replica watches replica handbags replica watches replica handbags replica watches